Voorstellen

Liefhebbers, kunnen zich hier voorstellen!
Plaats reactie
Nevajoy
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-01-2013 16:00

Voorstellen

Bericht door Nevajoy » 10-01-2013 13:44

Hallo allemaal, ik ben Marise en woon samen met mijn partner in Boxtel. Wij hebben een dobermann teefje Amber van 5 jaar en Siberische poes Joy van net 1 jaar.
Ik hoop hier leuke weetjes te kunnen delen. maar ook om informatie te kunnen verschaffen over verzorging of gedrag als dat nodig is.

Zo heb ik ook eigenlijk gelijk al mijn 1e vraag:
Joy is 2 weken geleden voor het eerst krols geweest. Natuurlijk kan je dan niet voorkomen dat de hond die geurtjes oppikt en wat vaker aan Joy zit te snuffelen waardoor Joy denkt dat ze gedekt wordt en in de paarhouding gaat liggen. De krolsheid van Joy heeft de gebruikelijke 4 a 6 dagen geduurt.
Alleen nu na 1,5 week maakt ze weer van die krolse geluidjes en als de hond erbij gaat kijken gaat ze weer in de paarhouding liggen. Alleen nu heeft ze geen gezwollen tepeltjes en loopt ze ook niet echt te roepen zoals 2 weken geleden.
Is dit normaal? Moet ik het gewoon laten? Gaat dit over als ik Joy zou laten steriliseren?

Groetjes Marise
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 13-01-2013 02:29

Het krols zijn van de poes blijft terugkomen en bij een Sibeer kan het blijven doorgaan totdat ze een kater gevonden heeft die haar komt dekken. Nu begrijp ik uit je verhaal dat ze nu bijna hetzelfde doet als twee weken geleden. Dan is ze krols alleen deze keer niet zo heftig. Als deze krolsheid weer over is dan over een goede twee weken begint ze weer. Als je niet met haar wil fokken dat is steriliseren een goede optie. Dit is beter als de poezenpil omdat weer risico kan opleveren voor de poes. Zoals bv mamatumoren. beste optie is steriliseren dan ben je van de krolsheid af en ze verliest ook maar twee keer per jaar haar ondervacht

groetjes
En welkom op het forum :D
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

tjarda-hope
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2012 18:22

Bericht door tjarda-hope » 16-01-2013 11:19

welkom op het form

en andword op de vraag is al gegeven zien ik :wink:
*Carpe diem quam minimum credula postero*
Afbeelding

Sibrussia
Cattery lid *****
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2011 07:58

Bericht door Sibrussia » 16-01-2013 14:13

Welkom!

Inderdaad zoals al geschreven is zou ik je poes laten steriliseren :)
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Afbeelding

Boedha's Home
Catterymember **
Berichten: 44
Lid geworden op: 02-12-2011 12:00

Bericht door Boedha's Home » 17-01-2013 14:20

Welkom :D

Bishy
Berichten: 31
Lid geworden op: 09-02-2012 15:13

Bericht door Bishy » 27-01-2013 13:19

Welkom op het forum en veel leesplezier. :D

Ik zou haar ook laten steriliseren dan heeft ze geen last meer van haar hormonen. Mijn Sibeertje is geholpen met 7 maanden en ze houdt nog net zoveel van de hond als daarvoor. :wink:

Plaats reactie