Raden maar.

hier kun je praten over andere dingen die je interesseren. Begin een nieuwe topic veel plezier
Plaats reactie
Esja
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-01-2012 12:05

Raden maar.

Bericht door Esja » 27-01-2012 21:23

Gezien het forum nog erg stil is, wat misschien logisch is met een nieuw forum. Had ik een ideetje om wat leven in de brouwerij te gooien dit weekend.

Niemand van julie kent mij nog dus dat geeft in dit geval een voordeel :)

Ik post voor jullie een foto. En jullie moeten een aantal dingen raden. Hiervoor kan/moet je je eigen kennis in de strijd gooien. Zowel rassenkennis als ervaring en misschien wel wat genetica.

Wat jullie te weten moeten komen, eventueel doormiddel van overleg met elkaar of discusieren met elkaar is het volgende.

15 punten Geslacht
15 punten Ras
10 punten Kleur
25 punten Leeftijd op de foto. (foutmarge 2 weken)
En voor de bonus punten.
50 punten Herkomst (land van een van de voorouders, binnen 3-5 generaties, dus niet het land van herkomst van het eventuele ras)
50 punten Lijn (1 naam van een voorouder)

Enige toelichting op het spel. Alles ligt open. De foto kan een raskat, maar ook een kruising van 2 rassen zijn of misschien wel een ongedefineerde kat. Zo kan het zijn dat er geen bonus punten te halen zijn. Indien er dus geen echte lijnen zijn of het geen herkomst heeft.

Wel zal bij de foto altijd vastgesteld zijn welk ras(of kruising) de kat is, van welk geslacht, leeftijd, is de kleur gedefineerd en kan de leeftijd worden bevestigd.

De foutmarge bij leeftijd houd in dat het de leeftijd geraden is als de opgegeven leeftijd ligt binnen twee weken te jong of 2 weken te oud.

Wanneer het geslacht, ras, kleur en leeftijd zijn geraden stopt het spel. Wanneer dit niet geraden wordt zal na 1 week bekend gemaakt worden wat de uitslag is.

Antwoorden dienen via pm te worden doorgegeven. Indien je een antwoord hebt gegeven kan je dit niet meer wijzigen tot het einde van het spel.

Wie lijkt dit een leuk idee?

Hensha
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-11-2011 21:00

raden maar

Bericht door Hensha » 27-01-2012 22:58

Persoonlijk vind ik een raad spelletje niets voor een forum.
Maar wie dit wel leuk vind moet gewoon mee doen.
Wij, Hans en Hennie zijn gek op onze 7 katten.

Esja
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-01-2012 12:05

Bericht door Esja » 27-01-2012 23:03

Ik begrijp je helemaal, maar in dit geval leek het mij een idee om onderwerpen over rassen, typeringen, kleuren, leeftijden en afkomst aan te kunnen snijden.

Soms is het lastig om zomaar een onderwerp aan te snijden. Maar kan een bepaald onderwerp juist wel tot nuttige en interessanten discussies en conclusies komen. En daar lijkt mij een forum uitermate geschikt voor. Maar gezien in het forum op dit moment niet veel onderwerpen worden aangesneden. Leek dit mij misschien een hulpmiddel.

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 28-01-2012 01:25

je kunt proberen om mensen actief te krijgen op deze manier van een raad spel. Van mij mag je het proberen maar wat ik denk dat we onze forum leden eerst moeten activeren om meer op het forum te komen. Ik denk als ze weten dat er liefhebbers (kittenkopers) die een kitten van een fokker hebben dat deze fokker automatisch meer op het forum gaan komen. Al is he alleen maar om te weten hoe het met hun kittens is gesteld.

Als het goed is komt het in de Nieuwsbrief van Januari te staan die uitgeven word door de stichting On Behalf Of The Siberian Cats. Eigenlijk hoop ik daar door ook meerdere fokkers op het forum te krijgen.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Esja
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-01-2012 12:05

Bericht door Esja » 28-01-2012 01:53

Ik zou zelf niet zo snel naar een forum gaan om te weten hoe het met mijn kittens is gesteld. Dat zou voor mij nu niet het eerste zijn waar ik aan denk als ik aan een forum denk.

Als liefhebber zou ik zelf een forum op gaan zoeken als ik op zoek ben naar een kitten, iets wil weten over mijn eigen kat, bv gedrag of om andere liefhebbers te ontmoeten.

Als fokker zou ik een forum bezoeken om een kijkje te kunnen nemen in de keuken van een ander en bij willen leren. Of de mening van een andere fokker vragen. Nu moet ik wel zeggen dat ik op een forum waar liefhebbers en fokkers doorelkaar zitten, niet zo snel mijn twijfels bloot zou leggen. Maar dat is misschien iets persoonlijks. Ik vind het initatief van het forum erg leuk en hoop zeker dat het gaat groeien.

Ik vond het aanmelden wel lastig, maar dat komt misschien omdat ik met surfen niet zo geduldig ben. Als ik me ergens aanmeld wil ik ook gelijk rondkijken en moest nu wachten op acceptatie. Het is ook lang geleden dat ik dat op een forum heb meegemaakt.

Maar zie mijn bericht niet als negatief commentaar. Maar als feedback. Bovenal vind ik een forum speciaal voor de siberen een leuk initatief.

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 28-01-2012 02:20

Daar kan ik wel antwoord op geven. Dit idee om een forum op te zetten voor de Siberen is voortgekomen uit de stichting die over de hele wereld werkzaam is voor de Siberische Kat. Dus het initiatief ligt bij het bestuur van de Stichting On Behalf Of The Siberian Cats deze stichting werkt met alleen vrijwilligers die zich inzetten voor het behoud en verbeteren van het ras. Zo is ook het idee ontstaan voor een forum. De discussie over de Siberen is of was niet de bedoeling. Wat we willen bereiken is dat onze fokkers een band met elkaar hebben / krijgen en dat er niet zoveel haat en nijd onder elkaar groeit. En inderdaad elkaar helpt om het ras te verbeteren.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Plaats reactie