Kitten Bogdan

post je fotos van je Siberische Kat & Neva Masquerade hier
HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 11-01-2012 10:39

dat kunnen we doen, plaats het bij de ideeën van de stichting. Dan kan er naar gekeken worden. het probleem is alleen dat misschien wcf en fife ook de rasstandaard aan gaat passen. Dan is het probleem ineens realiteit maar ook daar kunnen fokkers tegenin gaan. De geluiden die ik rondom hoor is dat de meeste fokkers denken zoals wij. Keurmeesters kunnen dan wel veranderen en anders willen maar als de fokkers blijven denken zoals nu hebben ze weinig kans om zulke dingen door te voeren.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Sibrussia
Cattery lid *****
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2011 07:58

Bericht door Sibrussia » 11-01-2012 11:51

HansvanWanrooij schreef:dat kunnen we doen, plaats het bij de ideeën van de stichting. Dan kan er naar gekeken worden. het probleem is alleen dat misschien wcf en fife ook de rasstandaard aan gaat passen. Dan is het probleem ineens realiteit maar ook daar kunnen fokkers tegenin gaan. De geluiden die ik rondom hoor is dat de meeste fokkers denken zoals wij. Keurmeesters kunnen dan wel veranderen en anders willen maar als de fokkers blijven denken zoals nu hebben ze weinig kans om zulke dingen door te voeren.
Waarom wordt de rasstandaard aangepast dan? De Sibeer is toch zoals hij is? Als je de rasstandaard er al op gaat aanpassen dan klopt het helemaal niet meer met het oorspronkelijke ras. Tja, zoveel mensen zoveel meningen en iedere fokker moet zelf maar beslissen welke weg zij in willen slaan maar ik hoop echt dat de Sibeer blijft zoals hij bedoelt is!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Afbeelding

Jorristho
Moderator *****
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-12-2011 18:39

Bericht door Jorristho » 11-01-2012 21:40

Ik denk niet dat de rasstandaard aangepast gaat worden. Persoonlijk denk ik dat de keurmeesters zelf hun interpretatie van de rasstandaard aanpassen. Het is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur bij de keurmeester. Ik denk dat als je altijd maar Maine Coons en Perzen keurt dat het dan een korte weg is om te zeggen dat de vacht van een Sibeer niet goed zou zijn. Omdat ze niet anders gewend zijn. Zoveel Siberen en Neva's komen er niet op een show. Zeker niet bij de Mundikat (dus Fife), waar Simon uit het nestje van Alisa de eerste Neva was die bij hen ingeschreven werd. En natuurlijk krijgen ze een aparte afdeling Sibeer/Neva te leren maar het gevoel moet er zijn. Zo moet je bijvoorbeeld voor een Fife show altijd de kat wassen anders krijg je geheid aftrek van punten, of je moet goed kunnen fluffen. In het geval van de Sibeer is dat dodelijk voor de hardere vacht op bijv. de rug. Dus ik was wel maar een week van tevoren en niet de rug. Hoe krom kan dat zijn?? Bij de OAH wordt er gezegd dat je ze niet moet wassen. De ene keurmeester zegt dat jou Maine Coon te kleine oren heeft en de volgende dag (bij een 2daagse show) zijn ze plotseling weer XXL. Schiet mij maar lek. Dat is dus de interpretatie van de keurmeester. En daar doe je niet veel aan. Daar zullen ze ook de rasstandaard niet op aanpassen.
__________________________________________
Groetjes,
Patty en haar harige vriendjes!

sandra
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-12-2011 12:28

Bericht door sandra » 11-01-2012 22:13

nee pcies.
ik was sowieso nooit mn katten, heb dat met demi gedaan, maar buiten stress ging zn vacht naar de knoppen!

ik hoop dat de fokkers toch wel unaniem hetzelfde blijven met de vacht en de bouw van ons geliefde ras!

Plaats reactie