Het wennen van een siberische kat in huis

Vragen over de Sibeer als huiskat, post ze hier
Plaats reactie
Robin
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-10-2013 23:57

Het wennen van een siberische kat in huis

Bericht door Robin » 11-10-2013 22:25

Ik ben nu ruim 3 weken in het bezit van een Siberisch poesje van 2 jaar oud, en de eerste tijd kroop ze vaak weg achter stoelen en de bank enz. Nu komt ze steeds meer te voorschijn en komt veel bij me liggen naast me op de grond als ik achter de pc zit.
Ze laat zich dan graag aaien, maar ze weet ook afstand te houden als het "madam" te veel wordt, maar het wordt wel steeds beter.

Later als ze nog meer gewend is zal ik wel wat meer schrijven. Haar roepnaam is Finna (uitspraak: Fienna) Dit is niet haar officiële naam die op de stamboom vermeld staat. Finna betekent "vinden" in het Zweeds.

Wordt vervolgd

Robin

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 01-11-2013 09:43

Goed om te horen dat ze beter naar je toekomt. Het is wel altijd dat een poes iets meer afstand bewaard dan een kater. Ze zijn net als alle siberen aanhankelijk, speels en komen graag bij je om te knuffelen alleen ze zijn over het algemeen iets meer actief en willen na het knuffel rondje graag weer op onderzoek en andere dingen doen zoals spelen. Hoe langer ze bij je is, hoe closer ze word naar je en als je haar de liefde geeft dan krijg je het dubbel en dik terug van een Sibeer.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Plaats reactie