trimsalon voor katten

Vragen over verzorging, Post ze hier
Plaats reactie
Hensha
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-11-2011 21:00

trimsalon voor katten

Bericht door Hensha » 22-12-2011 19:53

Hallo allemaal,

Wij hebben een kat die veel klitten heeft, en wij denken er aan om hem te laten trimmen door een trimsalon, niet dat hij wordt kaalgeschoren maar dat hij helemaal uitgekamt wordt want nu knip ik zijn klitten er uit maar hij heeft een vreselijke dikke vacht en hij heeft een hekel aan de schaar en de kam.
Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes
Hennie
Wij, Hans en Hennie zijn gek op onze 7 katten.

Hensha
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-11-2011 21:00

verzorging

Bericht door Hensha » 15-03-2012 08:56

Een trimsalon alleen voor katten heb ik ondertussen gevonden in Utrecht en daar ben ik gisteren met 3 katten geweest.
Dit is echt een hele leuke ervaring, ze worden eerst geborsteld daarna geplukt met een elektrische plukker en daarna worden ze met de hand verder geplukt.
De klitten worden er uit geschoren, ik dacht dat ze behoorlijk kaal zouden worden maar daar is niets van waar, je kan het zien dat alleen de losse ondervacht haren worden weggehaald.
Een vreselijke grote berg haren komt er van af.
Ook de oren, ogen en de vulva wordt schoongemaakt en de nagels geknipt.
Ik heb daar een goede kam en klittensnijder gekocht dus nu kan ik het zelf beter bijhouden.
Als er iemand een trimsalon zoekt geef ik het adres door.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Wij, Hans en Hennie zijn gek op onze 7 katten.

Jorristho
Moderator *****
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-12-2011 18:39

Bericht door Jorristho » 15-03-2012 09:15

Ik heb een matbreaker gekocht en dat gaat perfect! Gebruik deze met mate op een showkat want er wordt aardig wat haar uitgehaald en als je te vaak op 1 plek doet krijg je een ongelijke vacht. Het is een veilige kam die prima door een dikke vacht heen komt en daar de klitten op meerdere plaatsen stukmaakt. http://www.cats-and-dogs-specials.com/p ... %20breaker. Ik gebruik hem voor mijn katten én voor mijn hond. Ook de konijnen van de buren varen er wel bij.
__________________________________________
Groetjes,
Patty en haar harige vriendjes!

Plaats reactie