Gebruiken jullie de pil tegen krols zijn of niet?

vragen over de gezondheid van de Siberische kat plaats ze hier
HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 20-02-2012 10:56

dat is inderdaad echt balen dat je het niet met een halve red. sommige halen het maar probeer dan wat Patty ook zei. een geven en dan wachten tot ze weer symptomen van krolsheid heeft dan weet je wat ze nodig heeft om het net niet te worden. Wij hebben eigenlijk normaal geproken geen probleem met krols worden Rozalia is het een keer geworden na het nest en van die tijd tot nu niet meer.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Sibrussia
Cattery lid *****
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2011 07:58

Bericht door Sibrussia » 20-02-2012 11:03

HansvanWanrooij schreef:dat is inderdaad echt balen dat je het niet met een halve red. sommige halen het maar probeer dan wat Patty ook zei. een geven en dan wachten tot ze weer symptomen van krolsheid heeft dan weet je wat ze nodig heeft om het net niet te worden. Wij hebben eigenlijk normaal geproken geen probleem met krols worden Rozalia is het een keer geworden na het nest en van die tijd tot nu niet meer.
Ik wil nu niet teveel meer proberen die hormonen schommelen nu al een tijdje ik wil nu gewoon rust in het lijfje. Dus dan maar 1x per week een hele Perlutex voor een paar maanden dan is ze groot genoeg/oud genoeg voor een nestje en laat ik haar aug/sept. dekken.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Afbeelding

Jorristho
Moderator *****
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-12-2011 18:39

Bericht door Jorristho » 20-02-2012 16:04

Ik heb even een kijkje op je site genomen en zij is van februari dus nu een jaar. Hoe zie je haar? Is het nog echt een kitten of zie je het 'kitten-af'. Ik zou nl dan eerder kiezen voor een dekking dan voor de pil voor nog een paar maanden. Voordat je haar hebt laten testen ben je toch al snel een maandje verder en dan zou het kunnen, mits ze natuurlijk al kitten-af is. Het is een afweging die je moet maken. Enerzijds een zwangerschap die ze op deze leeftijd al goed af kunnen of de pil met allerlei nadelen van dien. Het is natuurlijk niet ideaal maar soms .... Ik heb Anouk destijds de pil gegeven omdat zij ook heeeeel vaak krols was en graatmager. Zo wilde ik haar niet de zwangerschap door laten gaan. Toen ze eenmaal van de pil af was heeft het zeker een half jaar geduurd voordat zij weer krols werd. Mocht ik weer voor deze beslissing staan zou ik eerder kiezen voor een vroegere zwangerschap dan voor de pil. Het risico op gezondheidsproblemen is vele malen groter bij de pil.
__________________________________________
Groetjes,
Patty en haar harige vriendjes!

Sibrussia
Cattery lid *****
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2011 07:58

Bericht door Sibrussia » 20-02-2012 16:44

Jorristho schreef:Ik heb even een kijkje op je site genomen en zij is van februari dus nu een jaar. Hoe zie je haar? Is het nog echt een kitten of zie je het 'kitten-af'. Ik zou nl dan eerder kiezen voor een dekking dan voor de pil voor nog een paar maanden. Voordat je haar hebt laten testen ben je toch al snel een maandje verder en dan zou het kunnen, mits ze natuurlijk al kitten-af is. Het is een afweging die je moet maken. Enerzijds een zwangerschap die ze op deze leeftijd al goed af kunnen of de pil met allerlei nadelen van dien. Het is natuurlijk niet ideaal maar soms .... Ik heb Anouk destijds de pil gegeven omdat zij ook heeeeel vaak krols was en graatmager. Zo wilde ik haar niet de zwangerschap door laten gaan. Toen ze eenmaal van de pil af was heeft het zeker een half jaar geduurd voordat zij weer krols werd. Mocht ik weer voor deze beslissing staan zou ik eerder kiezen voor een vroegere zwangerschap dan voor de pil. Het risico op gezondheidsproblemen is vele malen groter bij de pil.
Zij is nog best kitten in gedrag en doen en laten. Haar fokster heeft ook geadviseerd om met haar te wachten tot 1,5 jaar. Ze wordt 8 maart getest dus dan kan het zeker maar vind haar echt nog te jong om al moeder te worden. Dus een vroege zwangerschap vind ik geen overweging. Bovendien staat er een nestje pups op de planning en wil ik onverdeelde aandacht aan een nest besteden dus 2 nesten tegelijk zie ik nu ook niet zitten misschien als ik meer ervaring met kittens heb opgedaan maar voor nu is het niet anders dan de pil. Mocht ik het niet onder controle krijgen dan haal ik haar van de pil en dan maar regelmatig krols. Het is nog even 5 maanden overbruggen dan haal ik haar van de pil. We gaan half aug. op vakantie ik laat haar dan of ervoor nog dekken of erna. Ze blijven gewoon lekker thuis met dagelijks verzorging dus geen extra stress en anders wordt het begin sept als we weer terug zijn. Ik ga haar niet in een later stadium zwanger alleen thuis laten. Vakantie is geboekt dus daar kunnen we niets meer aan veranderen ;)
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Afbeelding

Sibrussia
Cattery lid *****
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2011 07:58

Helaas niet gelukt

Bericht door Sibrussia » 12-03-2012 18:14

Helaas is het niet gelukt om de hormonen onder bedwang te krijgen. Peggy is nu wederom door een hele perlutex krols geworden. Ze rolt niet echt over de grond maar miauwt meer, alles is weer lief, hond wordt lastig gevallen, kwam zelfs op schoot en bij kroelen (heerlijk maar doet ze anders nooit) ging kont omhoog tja toch echt tekenen van krolsheid. Nu weer overleg DA hoor morgen meer. Duurt nog 4 maanden tot ze gedekt kan worden va. half juli mag ze dus misschien toch even 4 maandjes overbruggen zonder pil?
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Afbeelding

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 13-03-2012 09:46

ik denk dat je even door de DA moet laten kijken of ze eerder gedekt mag worden en of het geen problemen geeft voor haar gezondheid. De meeste Siberen groeien door na een dracht, dat is onze ervaring en die van Mila die heeft het zo diversen keren moeten doen. Zeker als ze door de pil heen krols word. Is een teken dat ze dus echt gedekt wil worden. Dit is echt Siberen gedrag i like it Zo lekker dicht tegen de natuur aan. :D
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Sibrussia
Cattery lid *****
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2011 07:58

Bericht door Sibrussia » 13-03-2012 09:53

HansvanWanrooij schreef:ik denk dat je even door de DA moet laten kijken of ze eerder gedekt mag worden en of het geen problemen geeft voor haar gezondheid. De meeste Siberen groeien door na een dracht, dat is onze ervaring en die van Mila die heeft het zo diversen keren moeten doen. Zeker als ze door de pil heen krols word. Is een teken dat ze dus echt gedekt wil worden. Dit is echt Siberen gedrag i like it Zo lekker dicht tegen de natuur aan. :D
Eerder dekken gaat echt niet. Vakantie staat al geboekt en al zou ik haar morgen laten dekken (wat ik echt nog te jong vind voor haar) dan zou ik het qua tijd niet redden. 9 weken zwangerschap en 13 weken voor ze mogen vertrekken dan zijn wij al vertrokken helaas is dit dus geen mogelijkheid hoe graag zij ook zou willen ;) Gelukkig lijkt het vandaag al weer over te zijn dus was het maar 1 dagje, dan valt dat wel weer mee.

***Edit***
Dierenarts adviseert toch te stoppen met de pil en dan de 4 maanden af te wachten tot ze gedekt kan worden. Liever vaker krols dan de pil en krols erdoor heen. Mocht het echt tot problemen leiden van teveel afvallen of iets dergelijks gewoon weer contact opnemen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Afbeelding

Plaats reactie