Giardia

vragen over de gezondheid van de Siberische kat plaats ze hier
Plaats reactie
Jolanda-Jane
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-12-2011 00:06

Giardia

Bericht door Jolanda-Jane » 24-12-2011 00:22

Ik heb 5 weken geleden een Siberisch poesje van 4 maanden oud gekocht. Het poesje bleek metteen al vreselijk aan de diarree te zijn. Volgende dag naar de dierenarts. Poesje blijkt Giardia parasiet te hebben. Nu al een 2e kuur gehad, maar zonder resultaat. Op dit moment zijn we weer ontlasting aan het opvangen voor een volgende test, maar het lijkt er niet op dat het over is. Ontlasting is van saus dikte en regelmatig verliest ze in huis druppels ontlasting zonder iets te merken. Het soort voer dat ze krijgt lijkt ook van invloed te zijn. Wie weet meer over dit onderwerp of heeft voor mij een advies hoe dit nu verder moet??

Sibrussia
Cattery lid *****
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2011 07:58

Giardia

Bericht door Sibrussia » 24-12-2011 15:03

Beste Jolanda-Jane,

Wat een naar verhaal van je Siberische poesje. Heb je al contact gehad met de fokker? Wellicht kan die je verder helpen.

Ik heb de volgende link met informatie voor je gevonden, ik hoop dat je er iets aan hebt. Gelukkig heb ik zelf geen ervaring met Giardia. Helaas kan ik je niet verder helpen.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html

Sterkte in elk geval!

Groetjes Petra
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Afbeelding

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 24-12-2011 16:29

je hebt het over voer dat van een verkeerd soort kan zijn? kun je ons vertellen welk voer je momenteel gebruikt. Dan weten we misschien ook iets over het voer wat je momenteel gebruikt. En kunnen we je misschien een goed advies geven over het te gebruiken voer.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Jorristho
Moderator *****
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-12-2011 18:39

Bericht door Jorristho » 24-12-2011 18:45

Bij Giardia heb je ook een schoonmaakregime nodig om helemaal ervan af te komen. Dit houdt in, alle kussens en kattenspullen wassen, goed wassen en blijven wassen, rigoureus schoonmaken en dit ook blijven doen. Ook de andere spullen waar de kat mee in aanraking komt moet gereinigd worden. Ook persoonlijke hygiëne denk aan handen wassen en blijven wassen. En denk er alsjeblieft niet te licht over. Het is de herbesmetting waardoor het aan blijft houden. Het is ook nog eens erg besmettelijk. Dus pas op met op visite gaan, dieren op bezoek krijgen, mensen die op bezoek komen en zelf dieren hebben.
Ik wil je erg veel succes wensen want het is geen lolletje. Voor de kat niet maar ook voor jullie niet. De medicijnen zijn ook nog eens agressief. Alle dieren in het huishouden moeten gelijktijdig behandeld worden.
__________________________________________
Groetjes,
Patty en haar harige vriendjes!

Jolanda-Jane
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-12-2011 00:06

Giardia

Bericht door Jolanda-Jane » 24-12-2011 20:32

Bedankt voor jullie reaktie. Ze krijgt Royal Canin Sensitive, daar reageert ze het best op. De kitten versie van Royal Canin daar word het toch weer dunner van. Van Purina One Sensible word het zo erg dat het er als water uitloopt en ze geen eens merkt dat ze poept. Vandaar mijn opmerking dat het voer er wel degelijk iets mee doet.

Wat betreft de fokker,...ik haalde haar in zeeland, en we hadden gewaarschuwd kunnen zijn, want de fokker vertelde zelf dat ze een paar dagen bij iemand was geweest, maar dat die haar terug gaf omdat het niet zou klikken met de andere katten. Achteraf denk ik dat de diarree hierin doorslaggevend was. Ik heb geprobeerd te bellen en te mailen maar krijg geen respons. Ik ga in elk geval alles doen wat in mijn macht ligt om dit poesje gezond en gelukkig te maken. Teruggeven wil ik haar zowiezo niet meer. Mocht er nog iemand ideeen of tips hebben dan hoor ik dit graag.

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 25-12-2011 11:27

dan even een reactie op het voer, wat je nu geeft is een perfect voer. De meeste fokkers op het moment gebruiken Royal Canin. Ik weet niet of je het bij de dierenarts vandaan hebt, uit ondervinding is gebleken dat de dierenartsen een andere lijn hebben dan de dsz. Ik gebruik bv bij de kittens de growt van Royal Canin, in plaats van kitten sensitive. Dit als voorbeeld Maar ook de sensitive bij de DA is anders dan in de winkel. Dit even ter informatie.

groetjes Hans
en ondanks alles hele fijne kerstdagen.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Jolanda-Jane
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-12-2011 00:06

bedankt

Bericht door Jolanda-Jane » 26-12-2011 00:35

Bedankt voorzover voor jullie tips, ik hoop echt binnekort te kunnen melden dat het beter gaat met Melee. Fijne feestdagen en een gezond 2012. Groetjes, Jolanda

Plaats reactie