kitten enten

vragen over de gezondheid van de Siberische kat plaats ze hier
Plaats reactie
tjarda-hope
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2012 18:22

kitten enten

Bericht door tjarda-hope » 04-11-2012 15:06

hoe staan jullie er tegen over als de kittens geent worden met de leeftijd van 12 weken en met 15 weken er is discussie over dat het beter voor de gezondheid van de kittens is en de kans op een ent reactie minder is tot niet omdat de antiestoffen van de moeder met 9 weken nog te veel in het lichaam van het kitten zitten en met de enting teveel met elkaar in gevecht raken

ik heb in overleg met mijn DA over gehad en die was het er mee eens maar mog dat niet zo formuleren van de fabriekand van de entingen :wink:

dus ik ben overgestapt op die manier en ben heel benieuwd hoe dat gaat de DA staat achter mij en is ook fijn om dat te weten ook veel birmanen fokkers en britten fokkers zijn over mede omdat er een artikel in het britten blad stond houd wel in dat de kittens pas verhuizen met 16 weken
dit is het artikel
http://www.neocatbritten.nl/artikelen/inentingen.pdf
*Carpe diem quam minimum credula postero*
Afbeelding

Bishy
Berichten: 31
Lid geworden op: 09-02-2012 15:13

Bericht door Bishy » 09-11-2012 10:39

Ik ben geen fokker, maar heb me wel verdiept in het enten. Als kittenkoper zou ik er geen problemen mee hebben als de kleine tot 16 weken bij de moeder blijft omdat hij op 15 weken 2e enting heeft gehad.
Er zijn ook fokkers die met 12/13 weken 1 enting geven in overleg met DA en een 2e enting achterwege laten.

Heb je deze vraag ook gesteld op cattery hoekje want loopt niet storm hier met de antwoorden. :shock: :D

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 29-11-2012 09:32

hoi Tjarda
Wij fokken nu al meer dan 20 jaar zeg maar het enige wat we in die tijd veranderd hebben is dat we de kittens niet meer op 6 weken enten maar op 9 weken, dit omdat er nog genoeg antistoffen aanwezig zijn bij het kitten. Vandaar zijn we gaan enten op 9 en 12 weken. En daar hebben we nog nooit problemen mee gehad. Het chippen doen we ook op 9 weken.
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 14-01-2013 11:23

Bishy schreef:Ik ben geen fokker, maar heb me wel verdiept in het enten. Als kittenkoper zou ik er geen problemen mee hebben als de kleine tot 16 weken bij de moeder blijft omdat hij op 15 weken 2e enting heeft gehad.
Er zijn ook fokkers die met 12/13 weken 1 enting geven in overleg met DA en een 2e enting achterwege laten.

Heb je deze vraag ook gesteld op cattery hoekje want loopt niet storm hier met de antwoorden. :shock: :D
Hier kan ik me gedeeltelijk in vinden wat je zegt alleen dit gaat niet bij alle katten. Ik zal verklaren waarom. Sommige moeder poezen hebben het probleem als de kitten zolang bij haar blijft kan uiteindelijk het probleem optreden dat moeder haar kitten niet kan vergeten en ze kan blijven zoeken tot een jaar later wat tot gevolg heeft dat de poes slecht gaat eten omdat ze iets mist ze weet alleen na een week niet meer wat ze mist maar ze voelt het wel dat er iets ontbreekt. Dit gaat natuurlijk niet op voor alle katten. Ik spreek hier dus over uit eigen ervaring. :D
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Plaats reactie