Wilde Siberische Katten

Leuke en interessante weetjes over katten
Plaats reactie
HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Wilde Siberische Katten

Bericht door HansvanWanrooij » 24-12-2011 10:13

Deze foto is genomen van 2 wilde siberische katten. Moet je eens kijken naar de dikte van de vachten. Daar word je toch echt wel vrolijk van
Afbeelding
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

sjaak
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-01-2012 11:04

Bericht door sjaak » 18-01-2012 13:21

Lijken mijn katten wel.
Maar de mijne komen dan ook gewoon buiten en hebben dus echt hun wintervacht.

Jorristho
Moderator *****
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-12-2011 18:39

Bericht door Jorristho » 18-01-2012 19:55

Maar zie je hier ook dat het geen superlange vachten zijn! De trend is een beetje fluffy maar je ziet hier dat het niet fluffy is. Als dat wilde katten zijn dan moeten we dit aannemen als voorbeeld! En dat ook vasthouden. Voordat we verzanden in de voorbeelden van andere rassen: groot, groter, grootst en klein, kleiner kleinst!
Ik vind de katten van de foto prachtig!!!!
__________________________________________
Groetjes,
Patty en haar harige vriendjes!

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 19-01-2012 00:13

deze foto's geeft niet aan hoe groot ze zijn, in het wild komen Siberen voor die groot en zwaar zijn. Er zijn Siberen gevangen in het wild die meer dan 12 kilo aan gewicht bij zich hadden dus op deze foto is een impressie van de lengte van haren. Maar in het wild leven ook neva's met langer haar. Kijk maar een terug in de oudheid van voor de perestroika. Ik zal de foto's proberen te achterhalen en of we ze mogen plaatsen.

groetjes Hans
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

tjarda-hope
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2012 18:22

Bericht door tjarda-hope » 02-02-2012 21:13

vraagje las (al een tijdje terug en kan het ook niet meer vinden :? ) dat er vermoedens zijn dat de Sieberische kat en de Manoel verre familie zijn
weet imand hier meer van of weet imand waar ik dat stuk weer kan vinden :? ik weet dat ik het vertaald heb maar niet meer in welke taal me vermoede is uit het Russies :?

hier een link over welk beest ik bedoel ( als het zo zou zijn zou ik het niet egt raar vinden :oops: )
http://www.dierenrijk.nl/Dieren/Manoel
*Carpe diem quam minimum credula postero*
Afbeelding

HansvanWanrooij
Site Admin
Berichten: 235
Lid geworden op: 29-11-2011 11:26

Bericht door HansvanWanrooij » 02-02-2012 23:38

Characteristics

Pallas's cat is about the size of a domestic cat, with a 46 to 65 centimetres (18 to 26 in) long body and a 21 to 31 centimetres (8.3 to 12 in) long tail. It weighs 2.5 to 4.5 kilograms (5.5 to 9.9 lb). The combination of its stocky posture and long, dense fur makes it appear stout and plushy. Its fur is ochre with dark vertical bars on the torso and forelegs. The winter coat is greyer and less patterned than the summer coat. There are clear black rings on the tail and dark spots on the forehead. The cheeks are white with narrow black stripes running from the corners of the eyes. The chin and throat are also white, merging into the greyish silky fur of the underparts. Concentric white and black rims around the eyes accentuate their rounded shape. The legs are proportionately shorter than those of other cats, the ears are set very low and wide apart, and it has unusually short claws. The face is shortened compared with other cats, giving it a flattened face. The shorter jaw has fewer teeth than is usual among felids, with the first pair of upper premolars being absent.[4]

Distribution and habitat

Pallas's cat is native to the steppe regions of Central Asia, at elevations up to 5,050 metres (16,570 ft).[5] They are found in the Transcaucasus and Transbaikal regions of Russia, and, less frequently, in the Altai, Tyva, and Buryatia Republics. They also inhabit Kyrgyzstan, Kazakhstan, Mongolia, Kashmir in India, and across much of western China, especiallt in the Tibetan Plateau.[6] In 1997, they were reported for the first time as being present in the eastern Sayan Mountains.[7]
Populations in the Caspian Sea region, Afghanistan, and Pakistan, are declining, and increasingly isolated.[8][9] In 2008, an individual was camera-trapped in Iran's Khojir National Park for the first time.


Afbeelding
Afbeelding
Siberische katten een hobby? nee het is een verslaving !

Plaats reactie